Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ελάτε μαζί μας να χτίσετε το μέλλον σας, με όραμα, πρόγραμμα και δράση

Δημόσιο ΙΕΚ Βόλου

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΩΡΑΡΙΟ ΙΕΚ

Πρόγραμμα Μαθημάτων

Erasmus+

Είσοδος

Η εγγραφή αφορά αποκλειστικά καταρτιζόμενους στο ΙΕΚ Βόλου.

Επισκέπτες

Σήμερα:35
Τελευταίος Μήνας:1209
Σύνολο:20736

Currently are 18 guests and no members online

Σύντομη Περιγραφή Επαγγελματικών Δραστηριοτήτων

(προφίλ επαγγέλματος)


Ο κλάδος της αρτοποιίας - ζαχαροπλαστικής είναι ένας από τους δυναμικότερους κλάδους της βιομηχανίας-βιοτεχνίας των τροφίμων. Αριθμεί πάνω από 14.000 καταστήματα στα οποία απασχολούνται 60.000 - 65.000 άτομα. Το 90% των επιχειρήσεων αυτών είναι μικρές μονάδες στις οποίες απασχολούνται το πολύ μέχρι 5 άτομα.
Μετά την απελευθέρωση του κλάδου που συντελέστηκε μόλις πριν μία 10ετία οι τάσεις που επεκράτησαν στη αγορά είναι οι παρακάτω:
1. Έντονη τάση εκσυγχρονισμού των μικρών αρτοποιείων με σύγχρονα μηχανήματα και συστήματα προβολής και προώθησης των προϊόντων τους.
2. Πολλαπλασιασμός των σημείων πώλησης των ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής και είσοδος των προϊόντων στα Super Markets.
3. Ιδρύονται μονάδες παραγωγής μέσα σε μεγάλα καταστήματα.
4. Δημιουργούνται μεγάλες μονάδες ή επεκτείνονται τα ήδη υπάρχοντα αρτοποιεία με στόχο την κάλυψη των αναγκών της ζήτησης. Επίσης δημιουργούνται αλυσίδες franchise.
5. Ανάπτυξη της αρτοβιομηχανίας και εξάπλωση των τυποποιημένων προϊόντων αρτοποιίας.

 


Τομέας δραστηριοτήτων


Σε όλες τις χώρες του κόσμου το ψωμί έχει βασική συμμετοχή στην διατροφή των λαών και παραμένει πάντα ο πρωταγωνιστής της καθημερινής ζωής μας με διάφορες γεύσεις και μορφές.
Και ενώ η τεχνολογία και η πείρα που αποκτήθηκε στους αιώνες που πέρασαν έχουν βελτιώσει σημαντικά εκείνο που οι αρχαίοι ονόμαζαν άρτον δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο πρωταγωνιστής όλου αυτού του κύκλου είναι ο Αρτοποιός.
Ο σύγχρονος Αρτοποιός για να αντεπεξέλθει στον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ άλλων πρέπει να εμπλουτίσει τη γκάμα των προϊόντων που παράγει και με προϊόντα της Ζαχαροπλαστικής αλεύρου η οποία είναι το μονοπάτι που οδηγεί την τέχνη της Αρτοποιίας στην τέχνη της Ζαχαροπλαστικής
Το γλυκό είναι ο άλλος συγγενής του άρτου το οποίο μέσα από μια παράδοση αιώνων έχει αποκτήσει ένα κοινωνικό χαρακτήρα και συμβολισμό και είναι άρρηκτα δεμένο με τα έθιμα και τις παραδόσεις του λαού μας
Το επάγγελμα του Ζαχαροπλάστη είναι πολύμορφο. Περιλαμβάνει την παρασκευή γλυκών και παρασκευασμάτων που έχουν ως βάση τη ζάχαρη. Περιλαμβάνει την Παρασκευή ζυμών σαν πρώτη ύλη για την κατασκευή στη συνεχεία κρουασάν και αρτοσκευάσματα όπως επίσης περιέχει και τις παρασκευές φαγητών ζεστών και κρύων, που παρασιαζονται σε μπουφέδες.
Στόχος αυτού του προγράμματος είναι να δημιουργήσει τέτοια ικανά στελέχη ώστε να μπορούν οι ελληνικές παραγωγικές μονάδες Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής να παραμένουν στην πρώτη θέση από ποιότητα και δημιουργικότητα.
Επαγγελματικά Καθήκοντα
Τα καθήκοντα που θα κληθούν να αναλάβουν οι απόφοιτοι των σχολών είναι τα παρακάτω:

 

1. Αρτοποιός - Ζαχαροπλάστης

  • Επιχειρηματίας
  • Στέλεχος υπάρχουσας βιοτεχνικής μονάδας

2. Στέλεχος στη βιομηχανία τροφίμων

  • Υπεύθυνος ομάδας παραγωγής
  • Υπεύθυνος εργαστηρίου δοκιμών και παραγωγής δειγμάτων
  • Στέλεχος αλυσίδας καταστημάτων (αρτοποιείων)

 

3. Στέλεχος στη βιομηχανία παραγωγής πρώτων υλών

  • Υπεύθυνος εργαστηρίου δοκιμών πρώτων υλών
  • Υπεύθυνος προώθησης πρώτων και βοηθητικών υλών

 

4. Στέλεχος αλυσίδων πολυκαταστημάτων

  • Υπεύθυνος εργαστηρίου παραγωγής
  • Υπεύθυνος προγραμματισμού παραγωγής
  • Υπεύθυνος προμηθειών

 

Τα καθήκοντα που θα κληθούν να αναλάβουν οι απόφοιτοι των σχολών είναι τα παρακάτω:

  • Επιλογή και πρακτικός ποιοτικός έλεγχος πρώτων και βοηθητικών υλών και προμήθειά τους.
  • Παραγωγή και ποιοτικός έλεγχος των προϊόντων.
  • Προβολή και διάθεση των προϊόντων.

 

Επίσης τα στελέχη αυτά θα πρέπει να είναι σε θέση να προβαίνουν σε:

 

  • Βελτίωση των ήδη παραγομένων προϊόντων.
  • Σχεδιασμό και παραγωγή νέων προϊόντων.
  • Αξιολόγηση από οικονομικής πλευράς των προϊόντων, ανάλυση των στοιχείων του κόστους και προσδιορισμός της τιμής πώλησης.
  • Προγραμματισμό της παραγωγής και αξιοποίηση των οικονομιών κλίμακας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τον αντίστοιχο αναλυτικό οδηγό σπουδών και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων:

 

Καιρός

Copyright © 2017 ΙΕΚ Βόλου - Ομάδα ανάπτυξης: Τεχνικοί Εφαρμογών Πληροφορικής Rights Reserved.